Cum evităm durerile musculare?

Durerea musculară este frecventă și poate afecta aproape orice parte a corpului nostru, de la gât și umeri până la gambe și laba piciorului. Nu trebuie să fim pasionați de mișcare sau de sala de sport pentru a avea dureri musculare.

Leziunile cum ar fi luxațiile sau întinderile pot apărea dacă faceți sport sau dacă faceți exerciții fizice mai mult decât sunteți obișnuit sau în urma unui accident sau a unei căzături. Dacă aveți dureri musculare în tot corpul și nu vă dați seama care este motivul, ați putea avea o infecție sau o altă boală. În acest caz, este recomandat să consultați medicul.

Durerile musculare uzuale pot fi cauzate de:

• suprasolicitarea unui mușchi
  • orice tip de activitate fizică cu care nu sunteți obișnuit
  • leziuni musculare
  • tensiune musculară

Iată câteva sfaturi pe care le puteți aplica pentru a calma durerea musculară uzuală:

• Odihniți zona afectată și evitați efortul inutil, în special activitățile foarte solicitante sau cu impact ridicat
  • Aplicați gheață pe zona respectivă în primele ore după ce ați suferit leziunea, apoi încălziți zona în cazul în care este încă dureroasă
  • Puteți lua un antiinflamator în urma consultării cu medicul sau farmacistul
  • Consultați medicul întodeauna, mai ales în cazul leziunilor mai severe sau atunci când durerea persistă

Pentru a preveni durerea musculară este recomandat să:

• Faceți periodic exerciții de întindere ușoare pentru a detensiona mușchii
  • Utilizați tehnici de relaxare, cum ar fi masajul sau meditația, pentru a reduce tensiunea, în special dupa efort fizic susținut
  • După efort fizic, folosiți un gel cu antiinflamator pentru calmarea durerii
  • Faceți sport în mod regulat pentru a vă menține mușchii în formă și nu uitați să faceți o încălzire înainte de începerea activității sportive
  • Evitați activitățile sportive atunci când sunteți foarte obosit
  • Asigurați hidratarea constantă pe timp de zi
  • Faceți periodic exerciții de întindere ușoare, mai ales dacă lucrați preponderent la birou.

Despre autor

Farmacist Alexandra Stoica

Alexandra Stoica este un farmacist rezident cu o experiență medicală de peste 6 de ani. Articolele vizează sfaturi și recomandări medicale, cât și rezumări ale noutăților din domeniul farmaceutic.

Farmacia Sanimex

Bulevardul Stadionului
Nr. 62, Buzău
vizavi de Spitalul Județean

Tel. 0238 721 041

Email. sanimex@buzau.ro

Apelează la un farmacist

Ai nevoie de ajutor?

Pentru orice informații sau sfaturi medicale în ceea ce privește prescripția sau administrarea medicamentelor, nu ezita să ne contactezi.